#debata – równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej dla dziewcząt i chłopców | Nowa Góra 2022

lis 25, 2022

w Nowej Górze dn. 25 listopada zorganizowano debatę pt. „Równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej dla dziewcząt i chłopców”. Wspólnie z uczestnikami rozmawialiśmy na temat kluczowych barier do równego uczestnictwa w sporcie i aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców.

Wspólnie ze Szkołą Podstawową im. Zbigniewa Dłużniewskiego w Nowej Górze i Gminą Staroźreby, została zorganizowana debata, wzięło w niej udział 30 osób. Gośćmi debaty byli: przedstawiciel Kuratorium Oświaty, przedstawiciele lokalnego samorządu – Wójt Gminy Staroźreby, przedstawiciele sąsiednich szkół z Nowych Kucic, Starych Proboszczewic, Maszewa Dużego, Płocka, przedstawiciele szkół z które są zaangażowane w projekt z Gdańska i Mrągowa, przedstawiciel Centrum Edukacji Nauczycieli, przedstawiciele lokalnych organizacji pozarządowych.

W debacie wzięły udział: dyrektor Szkoły Podstawowej nr 89 w Gdańsku – p.Urszula Nazarko, dyrektor Szkoły Podstawowej im. Zbigniewa Dłużniewskiego – p. Beata Rosiak, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mrągowie – p. Urszula Bednarska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej im. Zbigniewa Dłużniewskiego – p. ,,, oraz liderka program adidas Breaking Barriers, będąca w lokalnym zespole p. Magdalena Burczyńska. Debatę i dyskusję uczestników prowadził dr Paweł Zembura z AWF Warszawa

Podczas debaty przygotowano prezentację i zaprezentowano zrealizowane działania w projekcie. Następnie, wspólnie z uczestnikami rozmawialiśmy na temat kluczowych barier do równego uczestnictwa w sporcie i aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców, każdy uczestników przedstawił swoją perspektywę na genezę tych barier, uczestnicy przedyskutowali rozwiązania umożliwiające równe uczestnictwo w sporcie i aktywności fizycznej – perspektywa indywidualna i instytucjonalna , omówione zostały również szanse i wyzwania z wdrażaniem proponowanych rozwiązań.

Posłuchajcie wypowiedzi uczestników debaty

Projekt „football3 wzmacnia pozycję dziewcząt i kobiet oraz promuje równość w sporcie” jest realizowany w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG  oraz wspierany finansowo przez FIFA Foundation oraz inicjatywę Breaking Barriers

Najnowsze wpisy

#lekcje football3 – innowacje | Mrągowo 2022

#lekcje football3 – innowacje | Mrągowo 2022

w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika oraz Szkole Podstawowej nr 4 im. Generała Grota Roweckiego w Mrągowie zorganizowano 24 innowacyjne lekcje football3, które umożliwiają dziewczynkom i chłopcom równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej Projekt...

czytaj dalej
innowacyjne #lekcje football3 | Gdańsk 2022

innowacyjne #lekcje football3 | Gdańsk 2022

w Szkole Podstawowej nr 89 im. Tadeusza Mazowieckiego w Gdańsku zorganizowano 72 lekcje football3, jako formę innowacji pedagogicznych, które umożliwiają dziewczynkom i chłopcom równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej Lekcje football3 zostały zorganizowane przez...

czytaj dalej
#lekcje football3 | Nowa Góra 2022

#lekcje football3 | Nowa Góra 2022

w Szkole Podstawowej im. Zbigniewa Dłużniewskiego w Nowej Górze zorganizowano 17 innowacyjnych lekcji football3, które umożliwiają dziewczynkom i chłopcom równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej Lekcje football3 zostały zorganizowane przez 3 nauczycielek...

czytaj dalej
FIFA Foundation

FIFA Foundation

football3 empower girls, women and Global Goals in Poland after COVID times Inequalities and exclusion of girls and women is one of the biggest problems of sport in Poland. The isolation and exclusion of women and girls is confirmed by statistics. In football, the...

czytaj dalej