#debata – równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej dla dziewcząt i chłopców | Nowa Góra 2022

lis 25, 2022

w Nowej Górze dn. 25 listopada zorganizowano debatę pt. „Równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej dla dziewcząt i chłopców”. Wspólnie z uczestnikami rozmawialiśmy na temat kluczowych barier do równego uczestnictwa w sporcie i aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców.

Wspólnie ze Szkołą Podstawową im. Zbigniewa Dłużniewskiego w Nowej Górze i Gminą Staroźreby, została zorganizowana debata, wzięło w niej udział 30 osób. Gośćmi debaty byli: przedstawiciel Kuratorium Oświaty, przedstawiciele lokalnego samorządu – Wójt Gminy Staroźreby, przedstawiciele sąsiednich szkół z Nowych Kucic, Starych Proboszczewic, Maszewa Dużego, Płocka, przedstawiciele szkół z które są zaangażowane w projekt z Gdańska i Mrągowa, przedstawiciel Centrum Edukacji Nauczycieli, przedstawiciele lokalnych organizacji pozarządowych.

W debacie wzięły udział: dyrektor Szkoły Podstawowej nr 89 w Gdańsku – p.Urszula Nazarko, dyrektor Szkoły Podstawowej im. Zbigniewa Dłużniewskiego – p. Beata Rosiak, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mrągowie – p. Urszula Bednarska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej im. Zbigniewa Dłużniewskiego – p. ,,, oraz liderka program adidas Breaking Barriers, będąca w lokalnym zespole p. Magdalena Burczyńska. Debatę i dyskusję uczestników prowadził dr Paweł Zembura z AWF Warszawa

Podczas debaty przygotowano prezentację i zaprezentowano zrealizowane działania w projekcie. Następnie, wspólnie z uczestnikami rozmawialiśmy na temat kluczowych barier do równego uczestnictwa w sporcie i aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców, każdy uczestników przedstawił swoją perspektywę na genezę tych barier, uczestnicy przedyskutowali rozwiązania umożliwiające równe uczestnictwo w sporcie i aktywności fizycznej – perspektywa indywidualna i instytucjonalna , omówione zostały również szanse i wyzwania z wdrażaniem proponowanych rozwiązań.

Posłuchajcie wypowiedzi uczestników debaty

Projekt „football3 wzmacnia pozycję dziewcząt i kobiet oraz promuje równość w sporcie” jest realizowany w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG  oraz wspierany finansowo przez FIFA Foundation oraz inicjatywę Breaking Barriers

Najnowsze wpisy

Scenariusze lekcji z football3 odkrywamy superMOCe dzieci

Scenariusze lekcji z football3 odkrywamy superMOCe dzieci

Scenariusze lekcji z football3 odkrywamy superMOCe dzieci są gotowym narzędziem, które może służyć nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej w ich codziennej pracy, by wspierać wszechstronny rozwój dzieci – fizyczny, emocjonalny i społeczny – promując przy tym równość...

czytaj dalej
Zostań mediatorem football3

Zostań mediatorem football3

Jak zostać certyfikowanym mediatorem football3? Krok 1 Zapoznaj się z naszą publikacją "ABC o football3", którą znajdziesz TUTAJ. Krok 2 Zapisz się i weź udział w jednej z konferencji edukacyjnych football3 w szkołach. Harmonogram konferencji edukacyjnych...

czytaj dalej
Konkurs football3 changemakers

Konkurs football3 changemakers

Konkurs jest skierowany do nauczycielek/li edukacji wczesnoszkolnej, którzy wzięli udział w konferencjach edukacyjnych „football3 w szkole” w 2024 i w 2023 r., nauczycielek/li edukacji wczesnoszkolnej posiadających certyfikat mediatora football3 oraz do szkół, których...

czytaj dalej
Zapowiedź wydarzenia Festival24

Zapowiedź wydarzenia Festival24

Festival'24 już za kilka tygodni rozpocznie się dla naszych delegatów Trenuj Bycie Dobrym od pobytu w mieście Lyon, skąd następnie wyruszą oni do stolicy Francji, Paryża 🏀⚽🏐🏟🌍 Na tle 64. różnych organizacji z całego świata Trenuj Bycie Dobrym ma swoją ośmioosobową...

czytaj dalej