#debata – równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej dla dziewcząt i chłopców | Nowa Góra 2022

lis 25, 2022

w Nowej Górze dn. 25 listopada zorganizowano debatę pt. „Równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej dla dziewcząt i chłopców”. Wspólnie z uczestnikami rozmawialiśmy na temat kluczowych barier do równego uczestnictwa w sporcie i aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców.

Wspólnie ze Szkołą Podstawową im. Zbigniewa Dłużniewskiego w Nowej Górze i Gminą Staroźreby, została zorganizowana debata, wzięło w niej udział 30 osób. Gośćmi debaty byli: przedstawiciel Kuratorium Oświaty, przedstawiciele lokalnego samorządu – Wójt Gminy Staroźreby, przedstawiciele sąsiednich szkół z Nowych Kucic, Starych Proboszczewic, Maszewa Dużego, Płocka, przedstawiciele szkół z które są zaangażowane w projekt z Gdańska i Mrągowa, przedstawiciel Centrum Edukacji Nauczycieli, przedstawiciele lokalnych organizacji pozarządowych.

W debacie wzięły udział: dyrektor Szkoły Podstawowej nr 89 w Gdańsku – p.Urszula Nazarko, dyrektor Szkoły Podstawowej im. Zbigniewa Dłużniewskiego – p. Beata Rosiak, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Mrągowie – p. Urszula Bednarska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej im. Zbigniewa Dłużniewskiego – p. ,,, oraz liderka program adidas Breaking Barriers, będąca w lokalnym zespole p. Magdalena Burczyńska. Debatę i dyskusję uczestników prowadził dr Paweł Zembura z AWF Warszawa

Podczas debaty przygotowano prezentację i zaprezentowano zrealizowane działania w projekcie. Następnie, wspólnie z uczestnikami rozmawialiśmy na temat kluczowych barier do równego uczestnictwa w sporcie i aktywności fizycznej dziewcząt i chłopców, każdy uczestników przedstawił swoją perspektywę na genezę tych barier, uczestnicy przedyskutowali rozwiązania umożliwiające równe uczestnictwo w sporcie i aktywności fizycznej – perspektywa indywidualna i instytucjonalna , omówione zostały również szanse i wyzwania z wdrażaniem proponowanych rozwiązań.

Posłuchajcie wypowiedzi uczestników debaty

Projekt „football3 wzmacnia pozycję dziewcząt i kobiet oraz promuje równość w sporcie” jest realizowany w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG  oraz wspierany finansowo przez FIFA Foundation oraz inicjatywę Breaking Barriers

Najnowsze wpisy

Oto one! Szkoły odkrywające superMOCe z football3 w 2025 roku!

Oto one! Szkoły odkrywające superMOCe z football3 w 2025 roku!

Z radością i dumą ogłaszamy listę szkół, które w 2025 roku otrzymują wyjątkowy tytuł „Szkoły odkrywającej superMOCe z football3”! 🎓⚽💥 Jestnam niezmiernie miło ogłosić szkół, które dzięki zaangażowaniu mediatorek i mediatorów football3, na co dzień nauczycielek...

czytaj dalej
Scenariusze lekcji z football3 odkrywamy superMOCe dzieci

Scenariusze lekcji z football3 odkrywamy superMOCe dzieci

Scenariusze lekcji z football3 odkrywamy superMOCe dzieci są gotowym narzędziem, które może służyć nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej w ich codziennej pracy, by wspierać wszechstronny rozwój dzieci – fizyczny, emocjonalny i społeczny – promując przy tym równość...

czytaj dalej