Z pamiętnika Championki adidas Breaking Barriers: współpraca

maj 6, 2021

Tematem pierwszych bezpośrednich zajęć, przeprowadzonych przez championki projektu adidas Breaking Barriers była współpraca. Zajęcia odbyły się w ramach projektu „Time to break stereotypes”, stworzonego przez same championki. 


Zajęcia w zależności od miejscowości odbyły się w pierwszym tygodniu maja. Lokalizacje: Maszewo Duże, Puck, Stare Proboszczewice oraz Rudniki zebrały razem ponad 70 uczestniczek.



Współpraca jest pojęciem, z którym spotykamy się od najmłodszych lat. Nie jest to jedynie działanie w grupie, a bardzo przydatna zdolność tworzenia więzi i współdziałania z innymi, umiejętność pracy w grupie na rzecz osiągania wspólnych celów, umiejętność zespołowego wykonywania zadań i wspólnego rozwiązywania problemów.


Tak jak mówił Franklin Delano Roosevelt „Ludzie pracujący razem jako jedna grupa potrafią dokonać rzeczy, których osiągnięcie nie śniło się nikomu z osobna”


Zajęcia rozpoczęły się oczywiście przywitaniem, omówiliśmy grę Bingo, które było pracą domową z zajęć online. Następnie przedstawiłyśmy temat zajęć i stworzyłyśmy w tym czasie burzę mózgów. Uczestniczki świetnie poradziły sobie z odpowiedzią na pytanie czym jest współpraca. Wspólnie ustaliły, że współpraca zapewnia sprawne funkcjonowanie zespołu na rzecz osiągania celów wspólnych lub rozbieżnych. Omówiłyśmy też na czym polega działanie jeden za wszystkich wszyscy za jednego. Analizowałyśmy jak wygląda współpraca w sportach drużynowych. Dziewczyny dowiedziały się również jaka jest różnica między współpracą, a rywalizacją. Pokazałyśmy, że oba te zjawiska muszą iść w parze na przykładzie drużyny, która chcę osiągnąć mistrzostwo: muszą współdziałać aby osiągać cele, a także rywalizować z innymi aby zostać mistrzami. Razem oglądałyśmy film na temat czy współpraca się opłaca. Dziewczyny wystartowały z pierwszym zadaniem pod tytułem „Jaka jestem ? ”. Każda miała kartkę na której narysowany był człowiek, imię oraz podział na wady i zalety. Poznały cechy które widzą u siebie nawzajem. Poruszyłyśmy temat jak wygląda i jakie cechy ma idealna liderka. Na zakończenie części teoretycznej zajęć dziewczyny musiały poprzez współpracę utworzyć żywy posąg z siebie.



Część sportowa zaczęła się od gier. Pierwsza z nich to wyprawa do wioski smerfów zawodniczki działały razem aby wygrać zabawę. Drugą grą były ryby gdzie dwoje dzieci tworzących „sieć” łapały pozostałe. Złapani musieli trzymać się razem aby łapać kolejne ryby. Na pierwszych zajęciach dziewczyny poznały metodę #Football3. Rozegrały mecze, świetnie się przy tym bawiąc. Metoda ta polega na graniu w piłkę nożną zgodnie z zasadami Fair Play, w duchu dialogu. Jednym  z filarów tej metody jest właśnie współpraca.


Dziewczyny bardzo cieszyły się, że mogą brać udział w projekcie. Chętnie realizowały zadania i nie mogły doczekać się co jeszcze na nie czeka.  Temat był zrozumiały dzięki czemu odbyło się wiele rozmów, dziewczynki są chętne do działania i na pewno będzie nam się miło pracowało.


A jak mówi piękny cytat : „Konkurują ludzie MALI, współpracują DUZI, a pomagają WIELCY”.


Championka projektu adidas Breaking Barriers – Kamila Kalinowska 


Najnowsze wpisy

#lekcje football3 – innowacje | Mrągowo 2022

#lekcje football3 – innowacje | Mrągowo 2022

w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika oraz Szkole Podstawowej nr 4 im. Generała Grota Roweckiego w Mrągowie zorganizowano 24 innowacyjne lekcje football3, które umożliwiają dziewczynkom i chłopcom równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej Projekt...

czytaj dalej
innowacyjne #lekcje football3 | Gdańsk 2022

innowacyjne #lekcje football3 | Gdańsk 2022

w Szkole Podstawowej nr 89 im. Tadeusza Mazowieckiego w Gdańsku zorganizowano 72 lekcje football3, jako formę innowacji pedagogicznych, które umożliwiają dziewczynkom i chłopcom równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej Lekcje football3 zostały zorganizowane przez...

czytaj dalej
#lekcje football3 | Nowa Góra 2022

#lekcje football3 | Nowa Góra 2022

w Szkole Podstawowej im. Zbigniewa Dłużniewskiego w Nowej Górze zorganizowano 17 innowacyjnych lekcji football3, które umożliwiają dziewczynkom i chłopcom równy dostęp do sportu i aktywności fizycznej Lekcje football3 zostały zorganizowane przez 3 nauczycielek...

czytaj dalej
FIFA Foundation

FIFA Foundation

football3 empower girls, women and Global Goals in Poland after COVID times Inequalities and exclusion of girls and women is one of the biggest problems of sport in Poland. The isolation and exclusion of women and girls is confirmed by statistics. In football, the...

czytaj dalej