football3 w szkole w naturalny i komplementarny sposób uzupełnia ideę football3. Ma pomóc w zaspokajaniu potrzeb konkretnej grupy odbiorców: nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej, dzieci w wieku 7-9 lat oraz środowiska szkolnego w którym wszyscy na co dzień funkcjonują. Pośrednie oddziaływane metody wykracza poza mury szkolne, wchodząc w interakcje ze społecznością lokalną i rodzicami. Postaramy się pokazać kluczowe elementy i założenia w sposób przystępny oraz zrozumiały. Chcemy by liczba pedagogów i dzieci, które choć raz zetknęły się z football3 była coraz większa a sama metoda była twórczo rozwijana i dopasowywana do potrzeb konkretnych lokalnych społeczności. Football3 to nieco zmieniona piłka nożna, gdzie mecz składa się z trzech części: dyskusji przed grą, faktycznej rozgrywki oraz dyskusji podsumowującej. Nie ma tu sędziego – uczestnicy muszą wypracować zasady na początku, zespoły przyznają sobie supermoce zaś zawodnicy ustalają sporne kwestie w drodze mediacji.
Co ważne chłopcy i dziewczyny grają razem i rozwijają kompetencje społeczne tj. empatia, szacunek, chęć niesienia pomocy, współpraca, radość, koleżeństwo, uczciwość, optymizm, umiejętność prowadzenia konstruktywnego dialogu.