Zadbali o środowisko, zadbali o Olsztynek

sie 21, 2020

Wolontariusze Fair Play Drużyny z Olsztynka zorganizowała akcję sprzątania i porządkowania plaży i brzegu jeziora Jemiołowo w Olsztynku. Działanie wykonane  było w ramach realizacji zadania nr 2 – akcji „Zróbmy coś dobrego”, w Fair Play Programie. Hasłem akcji było „Dbamy o środowisko , dbamy o Olsztynek”.


Celem akcji było podniesienie świadomości społecznej w zakresie edukacji ekologicznej i pokazanie , że problem zaśmiecania środowiska jest nadal powszechny  i wpływa negatywnie zarówno na estetykę lokalnego środowiska, ale także na jakość życia, faunę i florę oraz klimat. Wydarzenie zostało zrealizowane 21 sierpnia 2020 roku .



W akcję sprzątania i porządkowania plaży i brzegu jeziora Jemiołowo zaangażowało się 12 wolontariuszy, 8 dziewcząt i 4 chłopców. Zadaniem wolontariuszy był udział w sprzątaniu  i porządkowaniu wspomnianego terenu oraz promocja akcji.



Partnerami działania Fair Play Drużyny z Olsztynka byli Gmina Olsztynek i Urząd miejski  w Olsztynku , którzy odpowiedzialni byli za koordynację pracy wolontariuszy, organizację wywozu zebranych śmieci oraz promocję działań na stronach instytucji i lokalnych mediach.


Liderem Fair Play Drużyny z Olsztynka  jest Zbigniew Serowiński , nauczyciel  w Szkole Podstawowej nr 2 im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Olsztynku. Działania podejmowane przez jego drużynę są doceniane i zauważane przez lokalne władze i lokalną społeczność. Zbigniew oraz jego drużyna  ma duży wkład w rozwój wolontariatu sportowego.



Celem Zrównoważonego Rozwoju, który promowała akcja dobroczynna wolontariuszy  z Olsztynka , był cel numer 15- Życie na lądzie.  Cele Zrównoważonego rozwoju zostały sformułowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) , w celu niwelowania nierówności na świecie  w różnych dziedzinach gospodarki i życia społecznego oraz utrzymania pokoju na naszej planecie.


Materiał zrealizowany w ramach projektu „Fair Play Program = Akademia + Drużyny + Grywalizacja + Forum + Badania” realizowanego w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2014-2020 r. koordynowanego przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego i wsparciu FIFA Foundation

Najnowsze wpisy

Zapowiedź wydarzenia Festival24

Zapowiedź wydarzenia Festival24

Festival'24 już za kilka tygodni rozpocznie się dla naszych delegatów Trenuj Bycie Dobrym od pobytu w mieście Lyon, skąd następnie wyruszą oni do stolicy Francji, Paryża 🏀⚽🏐🏟🌍 Na tle 64. różnych organizacji z całego świata Trenuj Bycie Dobrym ma swoją ośmioosobową...

czytaj dalej
turniej football3 dla solidarności w Poznaniu za nami!

turniej football3 dla solidarności w Poznaniu za nami!

Zawsze podkreślamy, że football3 to wyjątkowa szansa na odkrywanie superMOCy. Pierwsza z superMOCy, jaką rozwijają i uczą się dzieci, dotyczy tego, że dziewczynki i chłopcy mogą grać razem i przy okazji wspólnej zabawy uczyć się wyjątkowych wartości. Turniej football3...

czytaj dalej
Zapowiedź turnieju football3 dla solidarności w Poznaniu

Zapowiedź turnieju football3 dla solidarności w Poznaniu

Turniej jest częścią projektu Football for Unity 2.0, odbędzie się w Poznaniu, 14.06.2024. Zapoznaj się z najważniejszymi informacjami. Zaangażowanie społeczności szkolnej Współorganizatorem wydarzenia jest Szkoła Podstawowa nr 58 im. Jerzego Kukuczki w Poznaniu –...

czytaj dalej
Football for Unity 2.0

Football for Unity 2.0

**Football for Unity 2.0** to innowacyjna współpraca wielu interesariuszy, której przewodzi UEFA Foundation for Children i Common Goal finansowana przez Komisję Europejską. Projekt ma na celu wspieranie ogólnoeuropejskiej wymiany i tworzenia sieci kontaktów,...

czytaj dalej
Raport ewaluacyjny opracowany przez SportImpakt

Raport ewaluacyjny opracowany przez SportImpakt

Niniejszy raport stanowi opis badań ewaluacyjnych projektu „football3 wzmacnia pozycję dziewcząt i kobiet i promuje równość w sporcie” stowarzyszenia Trenuj Bycie Dobrym. Został on przygotowany na podstawie badań ewaluacyjnych, obejmujących obserwacje, warsztaty...

czytaj dalej